Comfort Hotel Arlanda Airport – 5 minuters promenad från terminal 5

Jag gillar verkligen att bo på hotell på Arlanda natten innan ett flyg, speciellt om det är ett morgonflyg. Att packa iordning allt dagen innan, ta sig ut till Alanda, checka in på rummet och veta att man dagen efter kan sova någon halvtimme extra, äta en god hotellfrukost och sedan bara ha några minuters promenad till terminalen. Jag som vill ha lite extra marginal när vi tar oss till Arlanda kan nu vara lite coolare och gå till incheckningen strax innan den stänger.

Denna resa, med hela familjen till Gran Canaria, hade jag bokat rum för oss på det stora nybyggda hotellet Comfort Hotel Arlanda Airport som vi inte bott på tidigare. Det är Comfort Hotels flaggskeppshotell som öppnade i Januari 2020. Här finns 503 rum fördelade på 13 våningar.

Parkering i hotellets garage

Kommer man som vi med bil till Arlanda och vill göra det lite extra enkelt kan man boka en parkeringsplats i hotellets garage där bilen sedan kan stå kvar hela resan – vilket vi gjorde, Från garaget tar man hissen upp till receptionen – eller hela vägen upp till hotellrummet. Sjukt smidigt!

Lobby och bar på Comfort Hotel Arlanda

Vid  receptionen finns snacks och färdiga rätter man kan köpa dygnet runt. Intill finns en bar som även serverar enklare barmat. Lobbyn och loungeområdet på detta stora hotell är massiv, med massor av platser att sitta och hänga på, jobba eller ta något att äta eller dricka. Det finns även bord utomhus med utsuikt över Arlandas flygledartorn om man har kommer hit en ljummen sommarkväll.

XXL-rum på Comfort Hotel Arlanda

På hotellet finns 10 stycken XXL-rum – som vi såklart var nyfikna på att testa. I dessa stora rum finns plats för 8 personer, då det finns 2 stora våningssängar med plats för 2 personer på varje “våning”. Dessutom finns en stor soffgrupp och bord och stolar. Två separata badrum med dusch och toa.

Läcker utsikt från rummet över Arlanda och flygledartronet för alla oss som gillar flyg och flygplatser!

Utsikt från XXL-rum på Comfort Hotel Arlanda

XXL-rum – verkligen perfekta rum för en större familj eller kompisgäng!

Frukost på Comfort Hotel Arlanda

Frukosten blörjar serveras redan 05.00 – och har man ett mitt-i.natten lfyg kan man få frukost redan 02.00 om man vill, Vi hade vårt flyg 08.55 så vi kunde sova till 06.45 då vi tog hissen ner till den stora frukostbuffén. En klassisk god hotellfrukost med ägg, bacon, massor av pålägg och bröd.

På hotellet bor mycket av flygbolagspersonalen, så det var en kul mix av vanliga resenärer som vi och så mer uppklädda flygkaptener och flygvärdinnor i uniform.

Fem minuters promenad til Arlanda Terminal 5.

Efter frukosten var det bara att droppa rumskorten i receptionen och promenera ett par minuter via Skycity till incheckningen. Här timade vi så vi kom fram 10 minuter innan incheckningen stängde, med fördelen att alla andra redan hade checkat in – ingen kö alls!

Sammantaget om Comfort Hotel Arlanda

Fräsct, stort och nybyggt hotell med perfekt läge bara fem minuters promenad från incheckkningen på terminal 5.

Hotellkategorin för Comfort hotell är budgethotell, vilket på detta hotell främst märks på detaljer som att rummen har dusch istället för badkar och avsaknad av kylskåp på rummen, som även är rätt avskalade. Detaljer som jag inte saknar – ett så här fräscht budgethotell är perfekt när man bar ska sova en natt innan flyget nästa dag!

Besöket på Comfort Hotel Arlanda gjorde vi i samarbete med hotellet, Tankar och åsikter är som alltid mina egna.