Hotell med takterrass i Göteborg – Radisson Blu Riverside Hotel

Andra stoppet på årets roadtrip var Göteborg. Vi har varit i Göteborg flera gånger tidigare och har då bott mitt i city. Denna gång kom vi med bil och ville testa att bo någon annanstans. När vi såg takterrassen och utsikten på Radisson Blu Riverside Hotel på Hisingen blev vi sugna på att testa det hotellet. Så där checkade vi in efter vi badat och bastat på Jubileumsparken som ligger inte långt från hotellet.

Radisson Blu Riverside Hotel

Hotellet är relativt nybyggt och ser klart pampigt ut på håll, med en fasad som reflekterar ljuset från Götaälv. Även i lobbyn får man en storstadskänsla, med högt i tak, sobra färgval och dämpad belysning.

Rummen

Precis som på Hönö hade vi här bokat ett eget rum till barnen så de slapp trängas i en bäddsoffa. Lyxigt, men som min fru påminde mig om – ”det är ju semester!”. Vårt rum var aningen större än deras, med en mysig vardagsrumsdel och separat sovrumsdel. Stort badrum med badkar.och panoramafönster mot vattnet i alla rummen.

Radisson Blu Riverside Hotel

Lyxiga detaljer på rummet som en stor bluetoothhögtalare, espressobryggare och kylskåp. Verkligen ett fantastiskt fint rum!

Barnens rum som låg vägg-i-vägg med vårt gick i samma stil, men hade soffa och säng i samma rum. Sonen provhoppade sängen som fick bra betyg!

Takterrass och spa på Radisson Blu Riverside Hotel

Efter vi kollat in rummen bytte vi om till träningskläder, tog på oss våra morgonrockar och tog hissen upp till våning 11 där gym, takterrass och spa finns. Vi startade med en halvtimme intensiv träning på gymmet innan vi bytte om till badkläder och gick in i spa:et.

Här finns en reception och bar där man få sina handdukar och i omklädningsrummen finns låsbara skåp. Själva spa-.delen är i form av två bubbelpooler och en bastu inomhus, samt en till liten varm pool utomhus på takterrassen – där det även finns en mängd solstolar. Utsikten från takterrassen var lika fin som vi hade hoppats på – så härligt när man nyttjar taken på hotell till terrasser!

Jag och sonen återvände till spa:et nästa morgon för att bada och fota lite mer – nu var vi helt själva här!

Room service för barnen – vi gick på finkrog

Tillbaka till första kvällen! Jag hade jag bokat bord för mig och min fru på Bhoga (som kan läsa med om här) och barnen fick softa på sitt rum med mat från room service, Det hör verkligen inte till vanligheterna, så det tyckte de var superkul .- och gott!

Frukosten i Cuckoo’s Nest

Frukosten serverades nere i restaurangen Cuckoo’s Nest på entréplan. En generös frukostbuffé med ägg, bacon, färsk frukt, juicer, massor och pålägg och både bröd och croissanter. Klart bättre ön hotellsnittet.

Utsövda, mätta och belåtna checkade vi ut från hotellet och fortsatte roadtrippen söderut!

Bra att veta:

• Nu på sommaren var det fri parkering utanför hotellet
  • Till city på andra sidan älven kan man ta sig med buss eller taxi .- eller ta båten över. Den tog vi när vi skulle ut och äta på kvällen. Hållplatsen är 5 minuters promenad från hotellet och resan till andra sidan tar bara några minuter.
  • Barn upp till 15 år är välkomna på spa och wellness tillsammans med en förälder till och med kl.18:00. Wellness är öppet kl .9-12, 15-21 alla dagar.
  • Missa inte att besöka spa.et direkt när det öppnar på morgonen – om ni vill ha det nästan för er själva. Entrén till spa:et ingår för alla hotellgäster – men man kan behöva boka en tid då det är ett visst antal gäster som får vara där samtidigt.

Besöket gjorde vi i samarbete med Radisson Blu Riverside Hotel som uppgraderade oss till dessa fina rum, men tankar och åsikter är som alltid mina egna!