Matochresebloggen
selfieccino
Freakshakes Selfieccinos och Freakshakes - när likes är viktigare än smaken!

Selfieccinos och Freakshakes – när likes är viktigare än smaken!

Förra året beställde jag en bild på skoj från en kompis som lade in Matochresebloggen.se’s logo i skummet på en cappucino med hjälp Photoshop. I December förra året gjorde caféet Tea Terrace i London verklighet av denna idé som de kallar Selfieccinos!

Selfieccinos på Tea Terrace i London

På caféet Tea Terrace i London menar man att det inte räcker med bra mat och bra service – man behöver även ha något på menyn som funkar bra på Instagram och vad kan vara bättre än en cappuccino eller kopp varm choklad – med ditt eget ansikte på?

View this post on Instagram

#selfieccino ☕️❣️

A post shared by Jenny Gill ? (@jenny_gill) on

Man gör drycken som vanligt och ser till att det ligger ett tjockt, platt lager mjölkskum på toppen. Samtidigt tar du en slefie och laddar upp via en app till caféets printer, som använder smaklöst färgämne för mat. Och voila – du har en Selfieccino med ditt eget ansikte på.

Redan har fler caféer kopierat idén och man kan nu köpa Selfieccinos på en mängd ställen, exempelvis FIVE Points Bratislava. Läs mer här om Självupptagenhet och selfieccinos 

Freakshakes – milkshake möter… allt onyttigt

I Australien “uppfann” man för något år sedan Freakshakes – stora milkshakes med extra allt och även dessa gör succé på Instagram och andra sociala medier.

De spreds snabbt över världen (tack vare sociala medier och att de är enkla att skapa) och sedan något år finns de även i Stockholm på exempelvis Älskade Traditioner:

Så, nästa gång ni reser till en stad och vill ha riktigt många likes på Instagram – se om ni kan hitta ett som serverar Selfieccinos eller Freakshakes!

2 Kommentarer

  • Reply
    FREEDOMtravel
    22 juli, 2018 at 08:05

    Haha, ja de här caféerna gör ju helt rätt tänker jag! Automatisk uppmärksamhet på sociala medier, smart! 🙂

    • Reply
      christianmuda
      22 juli, 2018 at 20:49

      Ja, samma sak med kryssningsbolsgens kreativa uppfinningar som bartender-robots. Känns bara som en grej för PR och Instagram – inte för godare drinkar!

Lämna gärna en kommentar