Matochresebloggen
Casa Cook Rhodos
Resor

Ving Semesterrapporten 2016 – service blir allt viktigare på resan

Ving presenterar sedan tre år tillbaka en Semesterrapport där de genom olika undersökningar ser vilka trender som styr resandet. Förra året var temat ”Resan som livsstilsförbättring” – där man såg att många kunder ville träna på semestern, hitta unika upplevelser och komma hem som en bättre version av sig själva från resan. Som en led i detta lanserade Ving resorten Casa Cook som vi var nere och gjorde ett reportage om i sommras – ett fantastiskt härligt hotell på Rhodos där alla rum hade direkt utgång till en pool och en DJ spelade skön musik vid den stora poolen på eftermiddagarna.

Ving Semesterrapporten 2016

I år var temat service, där man menar att bra service har fått en revival och att den blir allt viktigare för företag när det gäller att särskilja sig från sina konkurrenter. Det gäller allt ifrån pro-aktiva SMS som skickas med information under resan, till personal på plats som löser kundernas problem, till smidiga bagagelösningar på väg till flygplatsen. Här kan ni läsa rapporten och nedan kan ni se en film där Thomas Cooks koncernchef Magnus Wikner berättar mer om rapporten. Magnus berättade bland annat att bolag med bättre service också är de mest lönsamma, så vi kan nog vänta oss att hela resebranschen kommer satsa mer på god service framöver, goda nyheter för oss som gillar att resa!

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply