Weekend på Ibiza – planering

Strand, nattklubbar, hippimarknad, restauranger, strandklubbar och en mysig stad att utforska. Det är mycket vi vill hinna med på tre kvällar och två dagar på Ibiza!

Ikväll åker vi iväg på en långhelg (utan barn) till Ibiza. Jag var där i juli en weekend med en kompis, då mest med fokus på nattklubbar och strandklubbar. Det gav verkligen mersmak, så nu tar jag med min fru och utforskar lite mer av denna fantastiska ö. Självklart återvänder vi till de allra bästa ställena!
Vi flyger i eftermiddag från Stockholm med Vueling och efter ett byte av flyg i Barcelona landar vi på Ibiza 22.45.
När jag åkte till Ibiza i somras åkte vi dit med ett annat flygbolag och hem med Vueling. Vi insåg att det var klart bäst förbindelser med Vueling där man byter plan i Barcelona och bara behöver vänta 70 minuter innan man hoppar på nästa plan. (De ligger dessutom väldigt bra i pris). Så nu åker vi med Vueling t/r. (Hade vi haft lite mer tid hade vi utan kostnad även kunnat stanna ett par dagar i Barcelona på vägen och det hade ju varit riktigt härligt!)
Tanken när vi landar på Ibiza är att vi då direkt tar en taxi till hotellet i Ibiza Town som vi bokat för första natten. Då vi kommer fram sent och planerar att dra vidare nästa morgon har vi bokat rum på Europa Punico Hostel –  ett väldigt enkelt hotell men med bra omdömen på Tripadvisor.
Här kastar vi in väskorna och tar sen en sen middag på någon mysig restaurang i Ibiza Town. Kanske någon av de som fått bäst betyg på Tripadvisor. Härifrån är det dessutom nära till Ibizas största nattklubbar och vi tänker att det är lika bra att hålla ett högt tempo från start så efter middagen ska vi till de två klubbar som anses vara bland de bästa på ön. Klassiska Pacha där klubben Insane kör ikväll och jätteklubben Space med klubben Glitterbox där bland andra Dimitri from Paris spelar,
Ibiza clubs
Affischer från spaceibiza.com och pacha.com
På lördagen är tanken att vi promenerar lite i stan innan vi plockar upp en hyrbil och tar oss en bit norrut till hippimarknaden i las dalias. Lunch på något trevligt ställe och sedan åker vi och checkar in på Pacha Destino där vi ska bo andra natten. Här lägger vi lite mer pengar på hotell då vi kommer att spendera några timmar vid poolen både på lördagen och söndagen.
Destino pacha
Bild lånad från http://www.destinoibiza.com/
Vi hänger på Pacha Destino några timmar innan vi tar bilen söderut och kollar in den beryktade solnedgången över Es Vedra. Där nere äter vi också middag.
Söndagen hänger vi lite på vårt hotell och klär oss sedan i rött innan vi åker till Nikki Beach för skumpa, poolhäng och deras årliga Red Party som avslutar säsongen.
Bild lånad från http://www.nikkibeach.com
Från Nikki vidare till öns västra sida – San Antoni där vi checkar in på Hotel Gran Sol innan vi kollar in solnedgången med en drink i handen på Cafe Del Mar och sen till den klassiska strandklubben Cafe Mambo som ligger strax intill.
Ja, så ser våra planer ut just nu. Men jag gissar att det blir en hel del ändringar väl på plats!